Shooting day

ישיבת הסדר

כדי להפיק את המקסימום מיום הצילום הקרוב,
הכנתי לך כמה נקודות חשובות שיעזרו לנו להגיע מוכנים ולצלם תוכן איכותי, ממוקד וממיר:


מטרות הפקה

  • הפקת סרטון תדמית באורך של עד 8 דקות כולל מוזיקה שהלקוח סיפק.

  • הפקת 4 רילסים קצרים של עד 60 שניות כל אחד.

  • הדגשת חיי הלימוד, הרוח והקהילה בישיבה.

  • יצירת הזדהות רגשית שתגרום לתלמידים פוטנציאליים לרצות להצטרף.

  • אווירה אותנטית, טבעית, לא מבוימת.


דגשים כלליים לצילום

  • לתפוס רגעים אנושיים אמיתיים – שיחה בין חברים, צחוק, שירה, תנועה טבעית

  • לשלב שוטים צפים, תנועות איטיות ומעברים קולנועיים

  • להשתמש בפרטים קטנים: ידיים מחזיקות גמרא, סידור פתוח, חיוך רגעי, קפה נמזג

  • תנועה עם מצלמה (גימבל), שימוש ברחפן למעברים ואווירה


 

חלוקת תוכן לפי זמנים

07:15 – הגעה והתארגנות

  • תיאום מול צוות הישיבה

  • מעבר מהיר על לוקיישנים מרכזיים

  • הקמת ציוד ועמדות צילום

  • הכנה לצילום תפילה


 

07:30 – תפילת שחרית

לוקיישן: בית מדרש
שוטים:

  • תלמידים עטופים בטלית ותפילין, פריימים שקטים ומרגשים

  • מבטים למעלה, קלוז־אפ על סידור פתוח, ידיים בתפילה

  • צילום מהגלריה (אם קיימת) ו/או רחפן מבחוץ באור בוקר רך

  • אטמוספרה של קדושה, ריכוז, שקט פנימי


08:30 – ארוחת בוקר

חדר אוכל
שוטים:

  • תלמידים נכנסים לחדר האוכל, מגישים לעצמם אוכל

  • יושבים בקבוצות קטנות, משוחחים, אווירה נעימה

  • תקריבים של קפה נמזג, ירקות נחתכים, לחם טרי נחתך, צילום הכנה במטבח

  • חיוכים, צחוקים – אווירת בוקר קלה ומשפחתית


09:00–10:30 – לימוד בבית המדרש

לוקיישן: בית מדרש
שוטים:

  • לימוד חברותא – תקריבים של פנים, ידיים, גמרא

  • צילום בין המושבים, תנועה קולנועית איטית

  • פריים על ספרים פתוחים, ציטוטים מודגשים
    מעבר: טשטוש גמרא פתוחה – מעבר לחדר שקט עם תלמיד שקורא לבד


10:30–11:00 – שירה קבוצתית

לוקיישן: אולם / מרפסת / חדר פעילות
שוטים:

  • חבורת תלמידים יושבת יחד ושרה בהתלהבות

  • מבטים מרוגשים, תנועות ידיים, כתפיים נוגעות

  • תנועה מעגלית סביב הקבוצה.


     

11:00–11:45 – אווירה חברתית

לוקיישן: פינות זולה
שוטים:

  • תלמידים יושבים על בזולות, קפה ביד, צחוקים

  • תלמיד פותח ספר, אחר מנגן גיטרה

  • שוט רחב עם רחפן באור טבעי רך


11:45–12:30 – פעילות ספורטיבית

לוקיישן: מגרש/חוץ
שוטים:

  • משחק כדורגל/כדורעף – קפיצות, תנועות, אנרגיה

  • תקריבים של רגליים נוגעות בכדור, ידיים עולות להגשה

  • שוטים דינמיים + רחפן מעל הפעולה


12:30–13:15 – ספרייה, מקווה, חדרים

לוקיישנים: ספרייה, חדרים, מקווה
שוטים:

  • תלמיד בודק ספר, דפדוף איטי

  • שוטים של החדרים – מיטות מסודרות, אווירת בית

  • צילום המקווה – חיצוני בלבד, בעדינות

  • טשטוש בין מדפי ספרים


13:30 – ארוחת צהריים

לוקיישן: חדר אוכל
שוטים:

  • שוטים כלליים, שיחה וצחוק בין תלמידים

  • קלוז-אפ של אוכל מוגש, חיוכים וחיבורים
    מעבר: סיום הארוחה – תלמיד יוצא מהחדר עם חיוך, מבט אל האופק


14:00–15:00 – צילומי השלמה, אווירה, חוץ

שוטים:

  • שוטים אטמוספריים של הבניין, שלטים, חלונות

  • תלמיד בודד הולך לאורך המסדרון/חוץ עם ספר ביד

  • שוט איטי של שמש נופלת על ספסל, על בניין האבן.

15:00–15:30 – צילום שיעורי תורה עם רבנים מתחלפים

לוקיישן: אולם לימוד / בית מדרש מרכזי
מהות הסצנה: רצף מרשים של שיעורים – כל רב מופיע בכמה שוטים, עם אווירה שקטה, תלמידים מקשיבים, והחלפה בין רב לרב באופן קולנועי.

שוטים נדרשים:

  • קלוז-אפ על כל רב שמעביר שיעור: תנועות ידיים, הבעות פנים, מבט מלא עוצמה

  • שוטים מהצד של הרב מול התלמידים, תוך שמירה על קומפוזיציה מכובדת

  • תיעוד התלמידים מהזווית האחורית – שורות של תלמידים מקשיבים, רושמים במחברות

  • שוט רחב של כל ההתרחשות – תחושת שיעור מסודר ומכובד

  • צילום עדין של חילופי רבנים: טשטוש של אחד יוצא ואחר נכנס, תנועה רכה של מצלמה

  • שימוש בתאורה טבעית ככל האפשר, או הארה ממוקדת וחמה על פני הרב


חלוקה ראשונית לרילסים (הצעות תוכן):

  1. "יום בחיי תלמיד ישיבה" – מסע ויזואלי מהתפילה עד הלימוד

  2. "לב פתוח" – רגעים שקטים: זולה, שירה, קריאה

  3. "זה לא רק לימוד – זו משפחה" – משחקים, אוכל, קשר אנושי

  4. "איך זה מרגיש להיות כאן" – תחושת בית, מבט מבפנים

במידה ויש משהו להוסיף..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נא להתארגן בהתאם

בקרוב